Tuesday, May 19, 2015

Studenttider

Hello everyone! Today´s my blog day for Pysseldags and my writing is therefore in Swedish. As so many others we´re heading towards graduation time here in Sweden and I´m showing a graduation card in typical Swedish colors. Hope you get inspired!

Hejsan!
Kollar man i almanackan nu ser man att skolavslutningarna och inte minst studentfirande närmar sig med stormsteg. Med tanke på allt som man vill förbereda av olika slag är det skönt att vara ute i god tid med det man kan. Ett exempel är ju kort till examen - så idag visar jag ett kort till en blivande student:
Framsida:


 ...och inuti:

På baksidan har jag såklart passat på att använda min egna fina stämpel från Pysseldags:


Jag har använt mig av digitala stämplar från Pysseldags till det här kortet som gör det så smidigt att få dom i rätt storlek. Det skulle vara knixigt att få tag i en gummistämpel som passade direkt till skylten...

De stämplar som jag har använt från Pysseldags är Idag tar du examen och Grattis till studenten. Vill du också ha en fin egen stämpel att använda hittar du info om det HÄR.

Övrigt som jag har använt är:

  • Mönstrade papper i gult och blått (egen design), Reprint
  • Studenthattar-papper, Maja Design
  • Renstämpel från Scrapfabriken
  • Blommor och blad som jag har liggande i lådorna hemma.
  • Halvpärlor från Reprint
  • Dies från Spellbinders och Sizzix
Motivet är färglagt med akvarellfärger. :D





No comments: