Tuesday, April 21, 2015

Wanderlust

Hi peeps! 
Today´s my blog day for Pysseldags hence the Swedish text. 
I just love the word Wanderlust and when I got some new stamps about travelling it got my creative mind flowing. I ended up making the layout below with a photo from one our trips to London.
As you can see some of the stamps are actually in English and you can find them linked in my original post for Pysseldags HERE.
I used a lot of travel themed goodies designed by Amy Tangerine and she also designed the patterned papers. Then there´s enamel dots, wood veneers, film strips and some golden sticker dots. 

Hope you got inspired to make something about WANDERLUST!

Ibland kan jag nästan bli lite förälskad i ord och ett av de som har fastnat hos mig är ordet "Wanderlust". Det är vad jag har förstått ett tyskt ord som används flitigt i engelska språket och betyder reslust på svenska.  I mina öron låter det mer spännande och romantiskt med Wanderlust än med reslust, men smaken är ju som baken....

Så när jag fick nya stämplar som handlade om resor i mitt DT-paket så var det givet att göra ett alster om just wanderlust och denna gången blev den en layout med ett foto från en av våra Londonresor:


Här är en närbild på den nya citatstämpeln om resor som snart finns hos Pysseldags:




Jag har utgått från Scrap och Tings skissutmaning på nätet och sedan har jag ändrat om lite grand. Förutom resestämpeln har jag använt följande stämplar från Pysseldags:

  • Poststämplar
  • Stänk
  • Engelska hashtagsstämplar - mini
  • Textstämpeln "Dream and make it happen"
De mönstrade papperna och chipboarddekorationerna är designade av Amy Tangerine. Filmstripparna är från Tim Holtz, guldstickers från Pebble, enamel dots från MME och wood veneers av okänt märke. Jag har stämplat med brun och turkos stämpeldyna. Som en sista touch har jag doodlat runt fotot och alla rundlar med en brun penna.

Klicka HÄR för att komma till mitt blogginlägg hos Pysseldags där du också hittar alla länkar till stämplarna som jag har använt.

Hoppas att DU blev inspirerad också att skapa något med temat Wanderlust!
Kram, Carina

2 comments:

Scrap och Ting said...

Så vackert och kreativt!! :)

Roligt att du är med och tolkar, lycka till! :)

Elin Larsson said...

Vilken fin tolkning av skissen!