Friday, April 03, 2015

Haboscrappen

Förra lördagen - den 28 mars - var jag på Haboscrappen. Det är en härlig scrapmara med lagom mycket folk, god mat och skön stämning. Sammanlagt tror jag det är 55 pers där och i år var det två butiker på plats - K-Design och ScrapPerra.

Eftersom det är en "lokal" scrapmara träffar man många man känner och det finns alltid något att prata om så tiden brukar flyga iväg!

Som på alla maror var det både tävlingar och utlottningar och denna gången vann jag inget men fick i alla fall två utlottningar....

Här är en bild på goodiebagen och de utlottade vinsterna - ska väl tillägga att ett par strumpor och en fin stämpel från The Crafty Stamper saknas på bilden:


Självklart kan man inte gå på en mara utan att shoppa lite. Fantastiskt nog lyckades jag bara köpa ETT papper denna gången:


Jag har länge tänkt att göra en BOM (Boken Om Mig) så jag köpte på mig en del från "I Am"-serien från Simple Stories som jag tycker är så läcker! Album har jag redan hemma så nästa steg blir att leta reda på inspiration.

Sen är det ju alltid skönt att konstatera att ens arbetsyta ser likadan ut oavsett om man är på träff eller hemma:

Jag deltog i nästan alla utmaningarna. Det var: 
  • en färgutmaning (att utgå från en färgkarta)
Material:
 Mönstrat papper - grått från Sodalicious och rosa från Reprint. Spets och bling från Reprint. Textstämpel från Reprint. Mönsterstämplar från Finnabair/Prima. Washitape från Studio Calico. Stickers från I Am/Simple Stories

  • en återvinningstävling - då det var Earth Hour idag som bestod i att använda tapeter (man fick inte välja):
Material: 
Tapetbitar av okänt märke. Stämplar från Tim Holtz. Bling och band från Reprint.

  • Bingobricka - mitt val föll på washitape, kraft och wood veneers. Jag gjorde en sida i mitt PL-album, men det kommer jag att visa vid ett annat tillfälle.
  • Ett monokromatiskt alster i svart eller grönt:

Material:
Canvasduk från Biltema. Rubons från Tim Holtz. Stämplar från Finnabair/Prima. Mönstrat grått papper, band och blommor från Reprint. Shimmer mist från Studio Calico. Vit gesso, svart akrylfärg och enamel dots. Två masker av okänt märke.Alla blommor, fjärilen och bandet har jag färgat om med akrylfärg.

Jag var glad och trött när jag kom hem - precis som det ska vara på en mara. Sen att det tog nästan en vecka till att jag hade packat upp allt igen hemma är ju en annan sak...

GLAD PÅSK!





No comments: