Tuesday, January 27, 2015

Getting digi with it

Today is my blog day over at the Swedish company Pysseldags and this is what I posted today. There´s some English translation at the bottom of the page.

Scrapbooking var nog INTE det som Will Smith tänkte på när han sjöng raden som jag har lånat som titel till dagens blogginlägg - men det kommer det att bli nu!

I Pysseldags webshop finns det ett stort utbud av digitala stämplar, vilket jag själv tycker är otroligt användbart. Tänk så många möjligheter som öppnar sig: skriva ut i vilken färg du vill, ändra storlek, spegelvända dom (om det är motiv alltså - text kan ju bli liiiite tokigt), skriva ut på olika material....

Idag tänker jag visa hur jag har använt lite olika digitala stämplar till min digitala scrapbooking:


Till layouten ovan har jag använt mig av stämplarna Du rockar mina sockar och Bee Cool. Båda är helt nya digi-stämplar och kommer SNART att läggas ut i shopen. Återkommer med länkarna så fort de är inne!

Till den andra layouten har jag använt stämplarna Stop looking for the magic och Kvinna

I övrigt har jag använt mig av bildredigeringsprogrammet Photoshop Elements och ett digitalt kit - Mixed Media Monthly Jan '15 av Just Jaimee, Little Butterfly Wings, Lynne-Marie och Sissy Sparrows.

I used lots of digital stamps from Pysseldags and they´re all linked in the text. The gorgeous digital kit is The Mixed Media Monthly for January by Just Jaimee, Little Butterfly Wings, Lynne-Marie and Sissy Sparrows available at The Lily-Pad.

Hoppas ni fick massor av inspiration och att ni blev sugna på mer digitala stämplar - de är suveräna!
Ha det gott!

Hope you got some inspiration from today´s blog post!
Hugs, Carina

No comments: