Saturday, March 29, 2014

Påskkort från Kreativt Skapande

Idag så var det då äntligen dags för mässan och enligt uppgift var det c a 1000 besökare! Helt otroligt! Jag hade fullt upp hos Habos Bok & Presentshop där jag satt och demade. Det enda som jag hade önskat var att jag själv hade haft tid att gå runt och kika ordentligt på allt kul som hände....
Nu är jag verkligen trött, men tänkte ändå visa upp två påskkort som jag gjorde. De kommer att finnas i affären i Habo om ni vill se dem "live"... ;)

Today it was at last time for the "Creative Making" Fair in Habo. I was sitting at the booth/store for the local book/interior design/craft shop (who also arranged it all together with ABF) making demos and make n´ takes. It was busy, busy I can tell you!!! 
Now I´m soooo tired but I´m gonna show you two Easter Cards that I made, They´re gonna be in their store as inspiration. ;)

Till detta kort har jag använt en påskstämpel från Reprint som är stämplad på en liten tag. Den fina vintagebilden, det prickiga bandet och rosorna är också från Reprint. De cerise papperna kommer från ett pappersblock från Panduro och det blommiga är av okänt fabrikat:

For this card I used an Easter stamp, a vintage picture, dotted ribbon and ribbons from Reprint Hobby. The pink papers are from Panduro Hobby:



 Till kort nummer två har jag använt samma stämpel men här har jag embossat det i "Sparkling Black" embossingpulver (också från Reprint). De läckra papperna, bandet och vintagebilden är också från Reprint. Doilien är av okänt fabrikat liksom blommorna (kan vara YuDou). Bladen har jag gjort med en handstans.

For card number two I used the same stamp as above, but here it´s heat embossed with Sparkling Black powder. The luscious papers, dotted ribbon and the vintage pic is also from Reprint. The paper doily is from an unknown brand like the flowers. The leafs are made with a paper punch:


..och såklart hittar ni ALLT material som jag har använt mig av här ovan hos Habo Bok & Presentshop!

Ha det gott!
Have it great!

2 comments:

Charlie CS- Kulturtanten som cramas said...

Kul att hitta till dig!
Jag stod i kassan på mässan och vi pratade lite scrapbooking.

Nu ska jag vandra vidare på din blogg!

Anonymous said...

Just needed to expresѕ what an awesome duty yߋu've carried
օut to your blօg pagе. Your ԝeƄsite is suρerb and the
downloading speed іs as fast as lightning - What's your kеy?
How to maҟe mine as fast loading as үours?



my page ... e liquid recipes wiki