Sunday, February 16, 2014

Premiär hos Pysseldags

Idag är det premiär för mitt första blogginlägg som DT för Pysseldags så det känns lite pirrigt...

I veckan fick jag i posten de nya hashtags-stämplarna för Project Life och såklart var jag tvungen att testa dom direkt! Nu kanske någon undrar vad en hashtag är så här kommer en liten förklaring:

En hashtagg är ett sätt för den som twittrar/använder Instagram etc  att kunna sätta etikett på sitt inlägg och koppla ihop det med andra som skriver/fotar om samma sak.
Man kan även använda hashtaggar för att lyfta upp en fråga på agendan, de kan användas i kommunikationssyfte och i marknadsföringssyfte
Hashtaggar kan också användas i skämtsyfte, eller för att vara ironisk. Ett exempel på en sådan användning kan vara att lägga till #ilandsproblem efter att ha beskrivit hur man inte kan välja mellan sushi eller pizza till lunch.

Själv använder jag mig flitigt av hashtags på Instagram - både lägger till dom till mina egna inlägg eller för att söka liknande saker.

Här är de fina stämplarna som jag fick från Pysseldags:


Klickar du HÄR hittar du fler varianter.

Här kommer mina PL- sidor för vecka 2 och 3:



...och närbilder där jag har använt mig av stämplar från Pysseldags:





Jag är så nöjd med att ha valt Midnight Core kit från Becky Higgins - jag har t o m köpt HELA den digitala versionen och det har gjort det mycket lättare att få ihop det med fotona. Jag kan nu göra klart det mesta i datorn och sen är det bara att sätta in det i albumet efter att ha pyntat lite. 
På mina sidor ser ni washitape, trädetaljer från Studio Calico, bokstäver från Thickers + Cosmo Cricket och stickers från Maggie Holmes/Crate papers.


No comments: