Sunday, November 10, 2013

Falköpings scrapmara

Igår var det dags för scrapmara i Falköping arrangerat av Scrapfabriken. Om jag inte minns fel var det 98 deltagare på träffen - helt otroligt!

Det blev en dag med mycket skratt, trevligt umgänge, god mat, lite shopping och några alster....Jag satt tillsammans med M och hennes kompis S och vi hade vansinnigt kul! Kan inte minnas när jag skrattade så mycket!
Jag hade släpat med mig mitt PL-material +  en massa annat, men som vanligt  blir det ju inte alls som man hade tänkt sig. När det var dags att åka hem kunde jag konstatera att jag hade inte rört en pinal av mitt PL och jag saknade en massa saker som jag hade heeeeelt glömt av. MEN nu ska vi inte gå händelserna i förväg...

Temat för maran var Italien och det gick igen i alla utmaningar och till viss del i maten vi fick. Första utmaningen var namnskylten som skulle inspireras av Italien och italiensk mat. Här är min namnskylt:


Jag använde ett digitalt kit från Chelle´s Creations och gjorde den i flera lager. Jag har även duttat dit lite 3D-lack för att få lite mer liv i det. Ingen vinst på den, men jag var nöjd med den i alla fall.

Sedan läste vi lite fel på tidsangivelserna och började med en utmaning som skulle vara klar kl.20.00 istället för de som skulle vara klara till 15.00. Det var antingen något med temat 7 av något (efter Roms kullar) eller altra en mask som var med i välkomstpaketet.
Bara för att jag skulle vara med slängde jag ihop den här masken:

                                        

Den fick arbetsnamnet "50 Shades of Grey" och målet var ju att den skulle vara så iögonfallande och spektakulär som möjligt. Frågan nu är bara var jag ska göra av den...

Jag var också på en demo och fick chansen att testa Copic-pennorna. Christina som höll demon var jätteduktig och pennorna var helt ok, men jag blev inte såld. Personligen tycker jag inte att det var så stor skillnad mellan dom och ProMarkers eller Spektrum Noir för att berättiga det alldeles för höga priset (den billigaste kostar typ 49kr/styck...). 
Och ja, detta kommer att bli en av de sällsynta bilderna i denna blog med en Magnoliastämpel:

                                           

Nu till de sista två utmaningarna som jag lyckades klämma in ett bidrag till båda två. Den ena var att skapa något med ett Lucia-tema och det fick absolut inte vara något som sa "God Jul". Jag gjorde en layout med min dotter när hon var liten:



De vackra papprena kommer från Pion design. Blommorna, bling, halvpärlor, änglacharm och alla band kommer från Reprint. Titeln är utstansad från en die från QK och snöflingorna från dies från Martha Stewart. De fina pärlsnöflingorna kommer från Marianne Design, som jag köpte igår.
Och vet ni vad??? Jag VANN!!!! Priset var det är smarta stanssetet från American Crafts:


 Den andra utmaningen var att skapa något juligt som var "all in" och det blev det här kortet:


Den söta tomten kommer från Some Odd Girl och är utstansade med en Spellbinders-die. Alla mönstrade papper är från välkomstpaketet och är av märket October Afternoon. till vimpeln använde jag en stämpel från Gummiapan och därifrån kommer även textstämpeln. Bling och blommor från Reprint. Jag har även lagt på lite stickles på tomtens rock och på blomman. Det var faktiskt första gången som jag har färglagt ett helt motiv med Distress Markers och jag känner mig nöjd:


Efter en lång och fantastisk dag rullade bilen in på garageuppfarten efter 22.00 så upplockningen fick dröja till idag.
 När jag började plocka upp så stannade inte där utan jag började röja hela min hörna i pysselrummet. Det är lite grejer att hålla reda på:


Mina Project Life-grejer fick en ny plats och jag fick därmed mer yta på arbetsbordet:


Jag har nääääästan hunnit klart - det är stämplarna kvar men de får vänta till en annan dag. Nu är jag helt slut så nu sparar jag lite till ett inlägg imorgon eller på tisdag...

Ha det gott!
Kram, Carina

No comments: