Sunday, October 27, 2013

Haboscrappen

Igår var jag på Haboscrappen med +50 andra tjejer/kvinnor/damer och det var lika superkul som det brukar vara. Extra kul var det att träffa kära Marie/Primia och min goa svägerska Therése!

Men den ABSOLUTA höjdpunkten var en av priserna som jag kammade hem igår - kommer att avslöja det lite längre ner....

Som på alla träffar är det ju lite utmaningar. Jag var med i fyra. Den första var namskyltsutmaningen där temat var TRÄ:


Jag gjorde såklart en hybrid variant för att visa att jag både scrappar "vanligt" och digitalt! Allt utom trädetaljerna (från Studio Calico) och spetsen är digitala produkter. Namnet har jag förstärkt med Glossy Accents.

Den andra utmaningen var en skissutmaning och man kunde välja på att göra nåt färgglatt eller vintage. Jag gjorde ett grönt julkort med vintagetema:


Allt material som jag har använt mig av kommer från Reprint och det känns lite extra kul att använda sina egendesignade papper och stämpel.

Jag vann faktiskt det utlottade priset som bestod i en goodybag från K-Design. Den innehöll flera läckra papper med film/kameratema, olika blingstenar, några häftiga charms och stämplar. 

Den tredje utmaningen var att man skulle skapa något som var inspirerat av Tim Holtz. Till träffen hade jag bara tänkt göra julkort så det var i princip den typen av material som jag hade med mig. Därför tänkte jag först strunta i den, men sen blev jag ändå lite sugen och Marie sa att jag gärna kunde låna grejer av henne om jag ville. Dessutom var ju Scrapfabriken på plats så jag kunde ju köpa nåt med om jag ville...Det som definitivt avgjorde det hela var när Marit och Emelie avslöjade PRISET i tävlingen - nämligen ett förkläde signerat av självaste Tim Holtz!!!! De hade tre stycken som pris i olika kategorier:
  • bästa inspiration
  • lottad deltagare
  • dragning på namnet

Det blev svettigt, för vi fastnade hos Scrapfabriken och jag panikscrappade en layout på 45 minuter!!! Jag jobbade verkligen in i det sista och lämnade in mitt bidrag två minuter innan deadline. Det blev den här layouten:


Det läckra bakgrundspappret kommer från October Afternoon och klockorna är urklippta från ett papper från BoBunny. Barkhjärtanen är av okänt märke, blommorna från Reprint liksom pappersnöret och bandet. Bakgrundsstämplar från BoBunny. Metallklockan och kugghjulen fick jag av Katarina som äger K-Designs. Hon satt vid samma bord som oss! 

Och kan ni tänka er??? Jag VANN ett som lottad deltagare! Hur glad blev inte jag???


Alla som fann ett igår - tillsammans med Timpan, Marit och Emelie:


Jag trodde verkligen inte att jag skulle vinna ett - men det var visst en riktig turdag för mig!

Sista utmaningen som jag var med i var snabbutmaningen som skulle göras utifrån vissa kriterier:
  • Ska ha något djur
  • Får inte använda några blommor
  • Band eller snöre
  • En tag
  • En stämpel från Gummiapan

Mitt bidrag blev denna kombinerade stortag, som jag kommer att använda som julkort:


Tagen med flickan, mönstrat papper m hjärtan, pappersnöre och bling från Reprint. Den stora bakgrundstagen kommer från Pion Design. Textstämpel från Gummiapan.

När klockan hade passerat 19 kände jag att krafterna tröt efter veckan (har varit hemma sjuk) så det var dags att åka hem.

Tack alla underbara människor för en fantastisk dag och framförallt tack till Emelie och Marit! Ni är värda alla guldstjärnor man kan få!

Kram, Carina

No comments: