Thursday, May 03, 2012

Dags för ett litet paket...

I helgen kommer en av barnens kusiner konfirmeras och då har jag passat på att göra en liten fin ask att lägga presenten i:


Jag hittade en söt mall på internet i form av en take away-box som du kan hitta HÄR.  Pappret som jag använt är baksidan av ett mönstrat papper från Reprint. När jag ritade av mallen såg jag till att den söta ängeln skulle passa in bra på boxens framsida. Vingarna är chipboard från en julförpackning - också den från Reprint - som jag har målat med All Purpose Ink Platinum, chalkat kanterna och blingat med Stickles. Den stora blomman är egentligen helvit, men jag tillsatte lite färg med Distress Ink och en penselpenna. Jag har använt nyanserna spun sugar och tea dye.



I toppen monterade jag ett band så att det ska vara lättare att öppna lådan. Om ni vill veta mer om vad jag har använt så kan ni gärna kika närmare på den här länken till Reprints hemsida.

Ha det så gott allesammans!




No comments: