Saturday, April 14, 2012

Hellooooo!

This is one of these posting that´s gonna be both in Swedish and in English....

The past week has really just swooshed by and I didn´t get the time to update as I wished. It´s been late work and doing stuff like buying new furniture for our new outdoor space. We went for the line Äpplarö from IKEA :

Veckan har verkligen rusat förbi och jag fick inte tid till att uppdatera här som jag hade tänkt mig. Det har varit sena kvällar på jobbet och fullt med aktiviteter som att köpa nya möbler till vårt nya inglasade uterum som vi håller på att bygga för fullt. Vi föll för serien Äpplarö på IKEA:


We´re buying six chairs, a big table and a sideboard. This means money over for lots of goodies like new china, linen and flowers - yay!

Vi har köpt sex positionsstolar, ett stort bord och ett avlastningsbord. Det bästa är att vi får pengar över till att köpa andra trevliga saker som nytt porslin, dukar och blommor - yes!

On Wednesday I blogged for Reprint about recoloring flowers with Distress Stains and showed a little box that I made. The pic is linked to Reprint´s blog for full credits:


This weekend has been full of new releases from my assigned designers. Here they are:

    


...and here´s what I´ve done so far....



Now over to something compelety different. I found a recipe for grilled cheese/guacamole sandwiches thanks to Pinterest. I tried out yesterday and it tasted AWESOME!!!!!


Here´s a link to the original place: Two Peas & their pod

Jag har försvenskat receptet....;D
Du behöver följande:
  • två mogna avokados
  • 1/2 liten finhackad gul lök 
  • 1 finhackad vitlöksklyfta
  • 1 liten jalapeno - finhackad, utan kärnor (kan uteslutas)
  • 1 tsk torkad koriander eller 2 tsk finhackad färsk
  • 1 tsk lime eller citronjuice - färsk!
  • 1 hackad tomat - gärna ekologisk eller kvist
  • färskmald salt och svartpeppar
Mosa avokaderna ordentligt i en skål med en gaffel. Tillsätt alla ingredienserna och rör om. Smaka av med salt och peppar. 
Jag ska erkänna att när jag gjorde den hade jag ingen jalapeno så jag ersatte den med lite chili explosion för att få lite sting på härligheten.

För en macka i smörgåsgrill:
Smöra två brödskivor. Lägg på guacamole och toppa med några skivor god ost. Lägg in i grillen ca 4 minuter. NJUT!!!!


Den här guacamolen kommer att bli en favorit till allt grillat i sommar kan jag lova! ;D












No comments: