Sunday, November 06, 2011

Min stackars försummade blogg

Jag trodde inte mina ögon när jag såg senaste bloggdatumet – 23 oktober! Skärpning!

Så nu kommer en blandad kompott på både svenska och engelska. Jag kommer att försöka hålla mig så kort som möjligt…

Först ut allt som jag har gjort utan dator. ;D

För Kortmakaren:

Ett nytt julkort med massa embossing:

111106-003

Materiallista: Merriest Christmas Wish – stämpelsats från Hero Arts * Band från Kortmakaren * Utstansade snöflingor – stans från CC Hobby* massor med embossing med Hologram Sparkle, Kortmakaren* distressdynor från Tim Holtz* Stickles* vit cardstock från Bazzill.

Två minikort:

111023-015

Material: Stämpel från Hero Arts färglagd med ProMarkers* band från Kortmakaren * gult bakgrundspapper från Basic Grey* notpapper från Kortmakaren*

111023-011

Material: Rosstämpel från Kortmakaren färglagd med Brushables* Band och notpapper från Kortmakaren* Bling från Reprint.

För Reprint:

111029-056

Material: Stämpel från Reprint färglagd med distresser* papper och tag från Reprints egen kollektion* band från Reprint* rosett gjord med Paper Rosette stans, Tim Holtz* brad från Reprint* vit penna – Inkssentials.

Sist – men inte minst – denna layout som jag har gjort till utmaningen hos “The Color Room” utifrån den här paletten:

image

Och så här bidde det:

111103-113

Material: Embossat papper från Panduro* Stämplar från Prima Marketing och av Rhonna Farrer* band från Tilda Design/Panduro* mönstrade papper från Pion Design* blommor från Prima + månadspaket från Molly´s Scrapbooking. Tissue tape med fjärilar från Tim Holtz.

And now looooads of digi-fun! I´ll be making this simple this time around – just layout + major kit that I used…. All pics will be linked to my online gallery for full creds… ;D

lovely-autumnimage

wintermemories111105 image

dagar111104image

withallmyheart111104image

goodtimes111102image

morningtea111102image

cherish111101image

goamolly111030image

försommardag111027image

kaffesallskap111024image

loveart111024image

From now on I´ll really keep up with things around here- sorry!

Have a wonderful evening!/Carina

No comments: