Saturday, August 13, 2011

Stämpla på dina layouter!

 

Stämplar går ju att använda till så mycket mer än bara kort och idag tänkte jag visa hur jag har använt mig av Steampunk Paddington från 7Gypsies till en layout jag har gjort som DT för Kortmakaren:



image


Jag har också använt de här nyanserna av Distress Ink:
110809-020
Du hittar dom HÄR hos Kortmakaren.


Jag tog ett vanligt vitt cardstockark där jag ritade ut där mitt kort skulle sitta. Sedan gick jag lös med min MM Slice och “punchade” hål i pappret:


110809-023
Ser ju inte så himla märkvärdigt ut eller hur? Nä nu var det dags att låta stämplarna jobba lite….Här har ni slutresultatet (har ingen bild där det bara är stämplat tyvärr):


110809-028
Förutom att stämpla har jag doodlat runt alla “hål” med små prickar. Jag har också ritat en ram runt fotot och längs med alla kanter. Titeln är skriven för hand. Alla utstansade delar har jag färgat in med mina distressdynor. Bakom hålen har jag monterat ett mönstrat papper från pappersstacken Sweet Threads från Basic Grey. Slutligen distressade jag kanterna på hela layouten.


Här är en närbild:
110809-032 
**********************************************

Now over to some NEW digital stuff I´ve been playing with:

From Erica Zane I got this little sweet kit:

image

….and I made this layout:

close-up110808

Next is this colorful goodie from LDrag Designs:

image

Here´s my layout:

coventgarden2011

I´m working on a new photo book about our latest trip to London of which the layout above is one contribution. Here´s another one about The Monument:

themonument110808

This layout is also made with a photo from the same trip, but I´m not sure yet if it will be included or not:

silly110730

******

Now I hope you all get to have a wonderful weekend!

Cheers!/ Carina

No comments: