Sunday, August 07, 2011

Long post

Yeah – just saying….Brace yourself for a massive posting again. I promised myself that I´d try to update the blog more frequently but this week has just been jampacked with other FUN stuff. So here goes:

Let´s start with the digi.  First comes my layout and then added the digistuff I used. As always pics are linked to the stores etc…

firstday110801

day_springkissed_preview

shopping110801

foldersolidspreviewelementspreview

timeforcoffee110801

solidspreviewezane_messedupaugust

folderfolder

love110730

ezane_informal

shinebright110730

folder

rosor110720

day_gg_preview

stronger110719

DTRD_Polka Papers JulyMAKastoffel-cutiepatootie-folderezane_messedupjulyfoldersmd_pennycandy_folder

smile110718

folder

summerair110717

lth_brushworks_07lth_brushworks_07_wa

*****************

Quite the bunch don´t you think? ;D

So let´s continue with the hybrid stuff and the non-digi ones…

The first one is kinda hybrid since it´s a birthday card for my dd – well it got printed anyway:

empa16

Credits: Cool Britannia and Great British alpha by Kate Hadfield. UK freebie  and Travelling by Honey Designs. Trafalgar by GlamFairy Designs.

Next two are defenitely hybrid…First this box:

box110720

…made with Boxed Favor no.1 – Krisi´s Kreations, parts from July Mix-a-kit by SM Team , blingstones and ribbon that I had here at home.

Next is this card made for the “It´s in the card challenge” over at ScrapMatters. There´s a spinning wheel attached so you can change what you see in the little window:

iitc7-28

I made it with Footloose and Fancy PapersFootloose and Fancy Elements and Footloose and Fancy Scatters – all by Graham Like the Cracker, ScrapMatters. Card template by ScrappyCath Design.

Now I´m gonna switch to Swedish…. ;D

Jag har gjort TVÅ nya halsband – kors i taket! Det första har jag gjort med en del av pärlorna och berlockerna som jag köpte i London + kedja som jag har fått av svägerskan:

110805-005

Det andra som jag har gjort är faktiskt från en smyckessats från Panduro som heter Myrrhis. Jag köpte det tidigt i våras men har inte fixat det förrän nu: Det är på rea förresten hos Panduro just nu:

image

MEN – nu ska ni få ett gott råd från mig: SKIPPA de röda s k korallhängena! De tar jättelång tid att göra och när du har monterat dem i halsbandet ser de ut som döda kycklingben eller nåt när du tar på dig det…Jag lovar – det blir såååå mycket snyggare utan:

110805-011

Jag har också satt i lite extra kedja därbak för jag tyckte att det blev för kort, men det är ju en smaksak!

Igår var vi på 30-årskalas hos svägerska nr.2 . Vi hade köpt ett olivträd till henne och så gjorde jag den här tagen att hänga i:

110805-018110805-020

Tagen är infärgad med distress ink i olika gröna färger. Sedan har jag stämplat med bakrundsstämpeln Musical collage från Hero Arts. Den har jag använt till såååå mycket så den är värd varenda krona! Alla fjärilarna kommer från stämpelsatsen Antique Engravings som också är från Hero Arts. Den stora fjärilen är stämplad på akvarellpapper och färglagd med distresser + Twinklings så att den glittrar lite.

Material:

image imageimage

Musical collage + Antique Engravings från Hero Arts/Kortmakaren. Distress Ink i färgerna crushed olive, shabby shutters, antique linen, vintage photo, worned lipstick och spun sugar – Tim Holtz/Ranger inhandlade hos Kortmakaren. Blommorna kommer från Prima, tagen från Reprint och bandet från en top…

TACK alla ni som har orkat läsa ända hit! Thanks all of you that have read the whole blog post!

Ha det så gott allesammans och nästa inlägg kommer inte att bli så långt… ;D

Have it wonderful everybody and I promise next posting will be shorter… ;D

/Carina

1 comment:

Scrappycath said...

Gorgeous creations! And your blog looks wonderful!