Sunday, August 14, 2011

In the zone….

Just nu befinner jag mig i en kreativ “flow” och idéerna bara sprutar! Bara under de senaste dagarna har jag gjort två kort, en layout och håller på med ytterligare en layout…

I´m in a creative flow right now and the ideas are just coming from everywhere! Just these last days I made two cards, one layout and I´m working on a second layout. Let me show you….

Först visar jag min LO som blev klar igår / First my layout that I finished yesterday:

110814-003110814-005

Jag har skurit ut ett hål i pappret, ruggat kanterna och monterat fotot bakom.Jag använde olika vita markers för att göra en ram samt linjer för min text./I cut out a hole in the paper and distressed the edges. The photo is mounted behind the paper. I doodled around the photo with white markers and also made lines for my journaling.

Material: Bakgrundspapper från My Minds Eye. Filthjärtan från Panduro. Blommorna och banden kommer från månadspaket hos Mollys Scrapbooking. Fjärilen från Pink Paislee. Bokstäver från Doodlebug. Bling från Reprint.

Credits: Paper from MME, felt hearts from Panduro, flowers and ribbons from Mollys Scrapbooking, butterfly from Pink Paislee, letters from Doodlebug and bling from Reprint.

Igår gjorde jag också det här stafflikortet för Kortmakaren

Yesterday I made this easel card for Kortmakaren:

110814-007110814-009

Jag älskar skrivmaskinsstämpeln och försökte ge lite retrokänsla i kortet. Jag har också använt min Tim Holtz-hammare till bradsen för att de ska se lite slitna ut. Klicka HÄR för att komma till Kortmakarens blogg för en fullständig materialbeskrivning! You can find all the credits at Kortmakarens blogg…

Det andra kortet är det här/ The second card is this one:

110814-013

Den söta Alice-stämpeln kommer från SomeOdd Girl och är färglagd med ProMarkers. Kortet är skapat med en massa pappersspillbitar och banden kommer bl a från BasicGrey. Jag har också använt en bårdstans från Fiskars och en fjärilsstans som kommer från CC Hobby.

The cute Alice stamp is from SomeOdd Girl and colored with ProMarkers. All papers are from my scraps and some of the ribbons are from Basic Grey. I´ve also used a border punch from Fiskars and a butterfly punch from CC Hobby.

Ha en underbar dag – Have a wonderful day! / Carina

No comments: