Saturday, May 28, 2011

Äntligen fredag…och lördag!

Alla eskapader i torsdags – vilka innefattade ett kort besök på jobbet på ca 1 timme och senare på kvällen besök på Skapa Kultur i Falköping – fick jag betala för i fredags….Jag sov till kl.11 och hela dagen var jag seg. Kroppen är tröttare än man vill inse.

Firandet av min 40-årsdag var stillsamt. Det stora kalaset kommer att vara om några veckor när jag har återhämtat mig lite mera. Men jag blev verkligen behandlad som en drottning på min dag! Maken hade tagit ledigt och hade fixat både tårta till fikat och lunch ute på favoritrestaurangen! Underbart! Det blev inte sämre av att jag fick en stor bukett med de här lyxiga rosorna:

110527-011

…och den här superpresenten:

110524-011

Som ni ser är den redan uppackad och monterad på kameran…

Även i brevlådan kom det fina grattishälsningar.

Från mamma och från jobbarkollegorna:

110527-048

Mamma hade också skickat med en liten present…Jättesöta ugglor.

110527-057

Från mina DT-kollegor hos Kortmakaren Elin och Sara:

110527-044110527-045

På eftermiddagen överraskade sonen mig med detta…

110527-021

På kvällen klockan 19 ringde det på dörren och då kom det blomsterbud från familjen Larsson! Vilken lycka – och sån trevlig överraskning!

110527-060

Dessutom låg det en ask med fina chokladpraliner i leveransen – mums!

Det var en sån skön dag!

På onsdagen träffades gänget för vår veckofika på Briljanten. Där blev jag bjuden på fika av bästaste svägerskan och dessutom fick jag paket! Av goa vännen N fick jag detta fina armband:

110527-056

…..och av söstra mi fick jag detta:

110528-003

Sen som sagt släpade jag mig med världens ångest till jobbet i torsdag…och träffade alla mina goa och omtänksamma kollegor. Min klasskollega A hade bakat en prinsesstårta för att fira att jag hade fyllt 40 och så fick jag den här fina uteblomman:

110527-050

Till mina kollegor vill jag bara säga: NI ÄR FANTASTISKA! Kram på er!

Nähä, nu tänker jag gå i ide i pysselrummet resten av helgen…

Ha det gott!/Carina

No comments: