Saturday, April 30, 2011

Welcome to the SwEnglish blog!

Hahahaa…I couldn´t resist writing that since this post will be in both Swedish and in English – at least some of it anyway… ;D

Today´s gonna be some random babbling AND showing a “canvas” I made…

Idag kommer det att bli lite av varje men också en uppvisning av min “tavla” som jag har gjort idag!

2 saker som gör mig GLAD idag….2 Things that make me happy today…

1. Mitt nya rosa fodral till min iPhone.

110430 037

2. När jag kommer till min lokala ICA-handlare (jag bor på en mindre ort utanför Jönköping) och ser DEN HÄR tidningen i hyllan:

110430 039

Inget svårt val för mig i alla fall när det står mellan denna och Magnolia Ink….Jag tycker att Magnolia har jättegulliga stämplar men jag går inte och betalar 89 pix för förtäckt reklam….Vill jag se fina Magnoliaalster använder jag Google!

***********************************

Nu över till den kreativa delen! Now to the more artsy part!

Förra hösten lyckades jag få tag i detta läckra Halloweenblock med Alice I Underlandet från Graphic 45:

110430 052

I det blocket finns ett fantastiskt papper som jag inte vetat vad jag ska göra med det:

110430 054

Last fall I got my hands on the gorgeous Halloween/Alice in Wonderland paperpack from Graphic 45. Inside there´s a wonderful paper that I haven´t known what to do with it. But thanks to a friend I got the idea to make it into some kind of canvas art.

Men så tack vare min kompis Ninni fick jag inspirationen till att göra nån typ av canvastavla av den! Nu började tankarna mala och idag införskaffades en canvasduk på Biltema av alla ställen till det facila priset av 29.90 i 30x30-format. Och redan nu ikväll är den klar!!!! Såhär blev den:

Here´s the result:

110430 046

…och så några närbilder för att visa 3D-effekten….

110430 048

110430 050

I´m so sorry, but I´m so tired now so I´ll get back later with my credits list….

Cheers, Carina

1 comment:

Ninni said...

Ohhh, vad kul att du blev inspirerad av mig!
Kanonfin tavla!!
Kraaaaaaaam