Monday, April 25, 2011

Senaste alstrena för Kortmakaren

Nu kan jag äntligen få visa mina senaste kort som jag har gjort för Kortmakarens räkning! Jag har använt en underbar stämpel från Hero Arts:

image

Den kallas Poppy Background och är en s k clingstamp. För er som kanske undrar vad det är för typ av stämpel kan man väl säga att det är som en EZ-monterad stämpel där du ser motivet på baksidan där du bara skulle ha sett monteringsmassan i vanliga fall. Just nu är det nog min favorittyp när det gäller stämplar. Jag har alltid gillat clearstamps just för att du kan se rakt igenom och därmed ha full koll på var motivet hamnar. MEN jag tycker att det är lättare att få jämt tryck med de gamla hederliga gummistämplarna, så clings är perfekta för mig!

Nu till korten…Jag har gjort två olika kort med samma stämpel. Ett med traditionella röda vallmoblommor och ett med rosa:

110409-024

På det röda kortet har jag förutom stämpeln använt följande:

110409-030

På det rosa kortet har jag använt….

Motiven på båda korten är färglagda med Distress Ink från Tim Holtz och jag har också doodlat med en tunn svart marker.

*******************************************

Ni glömmer väl inte att anmäla er till Kortmakaren scrapmara lördagen den 21 maj?

Klicka HÄR för att läsa mera! Massor med kul att vara med på!

****************************

Ha en fortsatt skön Annandag Påsk!

1 comment:

Sara-SaGam said...

Underbart! Gillar särskilt det röda!