Tuesday, April 26, 2011

Mer för Kortmakaren!

Redan idag ligger mitt nästa kort för Kortmakaren ute på deras blogg! Däremot verkar det gå troll i hur inlägget ser ut så jag gör ett även här….

I mitt DT-paket som kom förra veckan fanns det en massa nya trevliga stämplar och embossingpulver i olika läckra färger. Det som först fick igång min fantasi var några stjärnstämplar som kommer från ett stämpelset som heter Stjärnbilder:

image

Jag stämplade min egen bakgrund med lite olika gröna och blå distress-dynor. först började jag med en liten färgsplatta:

110424-099

Därefter stämplade jag stjärnor. Sedan plockade jag fram min embossingdyna och pulver i blått, klart och vitt:

110424-107

Här kan ni se lite grann hur det blev – det är alltid svårt det där med effekter och foton…

grattisboss

Nu återstår bara att sätta ihop kortet. Jag färgade en liten tag från Kortmakaren med distresser och stämplade “Grattis” + en stjärna. De fick vitt embossingpulver så att de skulle synas ordentligt! Tagen trädde jag på ett grönt band – också det från Kortmakaren.

grattisstart

På kortet ser ni också Tissue Tape från Tim Holtz längst ut i kanten…

************************************

Hemma sjuk som man är behöver man låta tankarna vila på annat så jag har hunnit med lite digital scrapping också. Eftersom mina DT-uppdrag ligger ute på engelskspråkiga sajter blir det engelska från och med nu i detta inlägg….

Since I´m home sick and need to be thinking of other things I managed to do some digital scrapping too.

Yesterday DH and I went on a little photo trip and got home with lots of wonderful spring photos. Since I´m so lucky – and thankful – for being on such awesome Creative Teams I got these goodies to play with for this layout- all pics are linked… ;D

imageimageimageimage

…..and here´s my layout:

finally110426

I can assure you that this is not the last for this week…/Take care!

1 comment:

Maria said...

Ditt stjärnkort tycker jag är superfint, helt i min smak och Vallmokorten ska vi inte prata om, så vackra.

Maria