Thursday, May 13, 2010

Lite nytt….

För en gångs skull har jag gjort lite nya smycken – två halsband blev det den här gången.

100509 072

100509 074

Jag har faktiskt ett till på G men jag insåg att jag inte hade någon silvertråd hemma så det blir att införskaffa det under morgondagen. Allt material till halsbanden kommer från Hobbyglädje i Jönköping.

Sedan måste jag bara få visa den här fina burken som min dotter har gjort i skolan av keramik. Hur stolt och mallig kan man bli som mamma? ;D Den tronar nu i vårt köksfönster där den passar alldeles utmärkt.

100509 029

Jag håller också på att sy en väska och ska också börja på en ny Tildadocka!

I helgen kunde jag inte motstå att köpa den nya kokboken av Leila. De andra vi har är verkligen välanvända så jag vet redan att hennes recept funkar alldeles utmärkt. Även den här är sprängfylld med smaskiga recept och läckra bilder:

100509 043 100509 049 100509 050

Och lyckliga mig som har en svåger som är återförsäljare för KitchenAid! I boken finns nämligen recept på belgiska våfflor, men då måste man ha specialjärn för att grädda dessa. Vi satt och pratade om det i helgen och då sa han att han hade ett demoex som jag kunde låna!!!!!! Yippeeeee! (Man har ju inte ca 4 000 att slanta upp bara sådär för att testa, för det är vad det kostar….)

100509 061

Så nu ska det gräddas våfflor för hela slanten! Både med recept från Leilas kokbok OCH testas med vanlig smet!

Ha en underbar Kristi Himmelsfärdshelg!

blog signature 1

No comments: