Thursday, February 18, 2010

En jättetrevlig dag & nya layouter

Idag har det varit en jättetrevlig dag! Har haft påhälsning av mina syskon och det är alltid kul att träffas! En del fina kort blev det också.

Jag har gjort nya layouter – både digitala och i papper eller hur man nu ska säga… ;)

Först ut är en planeringskalender  för mars som jag har gjort av ett nytt underbart digitalt kit av Mari Koegelenberg, The DigiChic. Det heter “Confections” och ser ut så här:

mkc-confections_LRG

… och här är min “kalender”:

mars100214

Min andra digitala layout som jag har gjort är från ett supergulligt kit av Erica Zane som släpps imorgon hos ScrapMatters. Jag kan visa min layout idag, men kitet släpps inte förrän imorgon så jag får vänta lite med att visa det….

week2feb-100217

Min “papperslayout” är gjord nästan uteslutande med material från Prima Marketing. Deras nya pappersserier som släpptes nu på CHA-mässan i januari är helt i min smak. Lyckliga mig som har en egen affär med såna här godbitar!

100218 077

Layouten är inspirerad av en skiss av Helene Larsson på SWE Scrapbookings blogg.

I övrigt håller jag på för fullt att lära mig min kamera och jobbar med manuellt läge som en blådåre…klurigt men kul!

Ha en underbar kväll!/Cinna

No comments: